27 dresses

Jag får tårar i ögonen när jag ser den här filmen. SJUKT BRA!
Jag säger bara Katherin Heigl och Malin Åkerman!

Självklart handlar filmen om kärlek. Oäkta och äkta. Det får mig att tänka mycket på hur man själv har haft det. Jag är inte en förhållandetjej ( ÄN ), jag har haft väldigt få, korta och stormiga förhållanden. Ibland har det varit mitt val att lämna någon och en annan gång har det inte varit jag som tagit beslutet. Det enda jag vet är att det har varit bra att jag inte stannat i de här förhållandena utan gått vidare. För hade det varit rätt så hade inte problem uppstått så lätt och man hade inte tvivlat. Jag är så glad att jag inte fastnat i något som försummat min tid, utan jag har kunnat leva precis så som jag vill och levt singelliv till fullo.

Sen kommer det ju gånger som man bara vill ha någon att mysa med. Men jag tror det handlar mer om att vilja ha närhet än att verkligen stadga sig och bara vilja vara med en enda människa. Jag vill inte ha det komplicerat, jag vill inte känna mig tvingad eller tvinga fram något som ändå inte kommer fungera. Men det jag vet är att jag tänker så det gör ont på en person. Det gör mig så otroligt varm innombords så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.

Jag vill bara berätta hur jag känner, eller att jag känner någonting. Att jag vill lära känna X utan och innan och bara umgås och vara med honom, helt kravlöst. Utan bara få känna honom nära och få göra saker med honom.

Det är ju otroligt vad man kan känna för en person när man inte ens känner den speciellt bra. Och jag har ingen aning om vad han tycker och tänker om mig, men vad spelar det för roll i den här stunden? Ingen alls, för det enda som betyder något just nu är att jag är glad över att jag har någon speciell att tänka på, som får mig alldeles varm inombords.

För en sak ska ni veta: Jag är inte bitter!

Jag är så glad och nöjd över mitt liv. Att det har blivit såhär, jag har återfunnit glädjen i livet igen. Trots att jag förlorat en mycket viktig person i mitt liv. Morfar, du vet att jag älskar dig och jag vet att du vill att jag ska vara lyckllig. Jag kan försäkra dig om att jag är lycklig även om jag saknar dig väldigt mycket.


Det blev ett väldigt långt inlägg idag, men det behövdes. Jag ville det. Jag ville berätta hur det känns inom mig just nu. För även om jag kanske flirtar så betyder det inget så länge det pirrar i magen när jag tänker på X, eller när jag ser honom.


Förstår ni gott folk hur det ligger till ?


Dags att borsta tänderna och gå till kojs. Imorgon väntar nattjobb med gänget på MAX. Skönt att slippa gå upp tidigt.




G O D N A T T

Kommentarer
Postat av: Kregert

Vet jag vem X är? ;)

2008-08-18 @ 10:34:53
URL: http://sofiakb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0