Godnattsagor

Tänk vad livet var lätt när man var mindre. Vilka små saker som man tyckte bäst om. Jag vet vad jag tyckte bäst om när jag var mindre. Det var när mamma eller pappa läste godnattsaga för mig. Det fanns inget bättre. Och när jag var riktigt liten så läste de samma böcker om och om igen, och pappa hittade på andra saker för att se om jag hängde med. Då blev jag jätteputt och sa själv vad som hände, för jag kunde ju boken utantill.

Några av mina favoriter var:

   Babar, både som bok och som TV-serie. Hur gulliga är dom inte när dom bygger upp staden liksom? Hur gulligt som helst. Och deras barn, trillingarna Pom, Nora och Alexander (om jag minns rätt).

  Emma-böckerna va ju inte heller fel. Man fick sig ett och annat skratt.

    Totte-böckerna va lite lika böckerna om Emma. Men han var också rolig. 

    Lotta är en av mina personliga Astrid Lindgren-favoriter. Hon är verkligen en sån unge man hoppas att man själv inte får när man själv en gång får barn.

   Morfar prosten skrattade jag och mamma mycket till när hon läste för mig. Hur han gick i taket över hans barnbarns rackartyg.


Vilken är Din favorit från förr?



Dags att duscha strax och hoppa i säng. Min sköna underbara säng.

Imorgon står städning på schemat. KUL, not.



P U S S E L I P U S S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0