JULHELGEN

Jag åkte ut till familjen i Skärblacka efter jobbet i tisdags. Mamma och syster kom och hämtade mig här inne i stan. Sen avslutades dagen med en mysig kväll ute hos familjen. Blev även lite speedinslagning av julklappar. Sen var det sängen som gällde, jag var riktigt trött och somnade fort.

Julaftonsmorgonen var riktigt mysig. Att vakna upp med familjen och äta en härlig frukost tillsammans. Sen var det dags att göra sig iordning och fixa med maten. Sen kom mormor och vi fortsatte ha vårt julaftonsmys. Så kom morbror också innan vi skulle äta. Så blev det julbord a la Karlsson/Flemström: Köttbullar, prinskorv, janson, omelett, ägghalvor, lax, rödbetssallad, potatissallad, julost, julskinka. Hmmmm va de något jag glömde?

Vi hann äta innan Kalle Anka vid 15. Då bänkade vi oss, men jag blev dyngtrött och gick o la mig en stund. Sen vaknade jag till när det va dags för julklappar. Då kom också kusin Nelly. Fick massa julklappar, fast de sagt att de inte skulle bli massa. Nöjd e jag iaf. Kvällen blev jättemysig.



Juldagen så bjöds det på god mat hos mormor och sedan bar det hemmåt. Förfesten skulle ju vara hos mig på kvällen så jag fixade och donade. Juldagskvällen/natten blev jättelyckad!!




PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0