Mörk tid

Det är mörkt ute och då är det lätt att fastna i det mörka och tänka på allt dåligt. Jag vill inte att det ska vara såhär verkligen inte. Men detta år har varit väldigt omtumlande på alla sätt.

1. Morfar
Den största förändringen i mitt liv. Min underbara morfar försvann från oss så jädrans snabbt. Det har gjort att halva året har kännts riktigt mörkt. Alla dagar har verkligen inte varit lätta för mig. Och alltid när det lider mot den tjugofjärde varje månad så börjar hjärtat slå hårdare och fortare. Saknaden är obeskrivlig.

2. Vänner
Jag har fått tillbaka en del vänner och en del har jag mist igen. Jag har också fått nya vänner. Den som jag trodde allra minst att jag skulle få tillbaka och komma så oerhört nära hittade jag tillbaka till och vi är tajtare än någonsin. Livet har så mycket att ge.


Det finns säkert många andra småsaker som gjort detta år omtumlande men dessa två saker är de viktiga att ta upp. Sen är det inte alltid lätt med alla saker, även om man tycker att det är en bra sak med att få nya vänner.

Ibland kan jag känna att jag själv är mer vän med personen än vad personen är vän med mig, förstår ni?

Fan vad man börjar tänka när man ligger hemma hela dagarna. Man tänker för mycket helt enkelt. ORKA!



Hittade ett bra ordspråk på en blogg:

Framtiden är det enda du kan påverka. Se till att det blir som du vill.


Jag ska sluta älta saker och ting. Börja vara mig själv igen och satsa på mitt jobb till 110%. Det är det enda jag kan påverka.


PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0