En ängel ovan molnen

Jag vill flyga högt upp i skyn, ovan molnen för ett besök hos dig

Se hur ditt liv i himmelriket är, allt ska du få visa mig

Tanken att få krama om dig igen och ge dig en puss på din kind

Jag önskar gud kunde ge mig dig tillbaka, så som han botade en blind

Underverk det sker ibland men du har just startat ett nytt liv

Om jag har rätt så kommer du alltid vara lika envis och ha ett sådant speciellt driv


Livet efter detta, ja dit kommer vi alla vid jordelivets slut

Jag fick vara med vid ditt slut, till din allra sista minut

Så vacker, så stark, morfar du var så underbar

Du tog ofta på dig många uppgifter och allt ansvar


Jag hoppas för din skull att det finns jordgubbar och grädde där i det blå

Det har du proppat i oss barnbarn ända sedan vi var små

Det där är bara en sak jag förknippar med dig

Några andra saker är hjortron, messmör, stark ost, tunnbröd och leverpastej


Kära morfar, du kommer alltid att finnas i mitt hjärta

Och många gånger kommer jag att gråta av smärta

Av smärta att du inte längre finns hos oss här

Jag kommer alltid att älska dig, jag lovar och jag svär



( R I P morfar 24/5 2008 )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0