Sovtajm

Nu har den här dagen gått då. Och vad gjorde man av den ? Inte ett endaste vettigt. Tyvärr. Men så är det när man jobbar natt på MAX. Hahaha. Det hade nog inte spelat någon roll vart jag jobbat natt, hade nog varit samma sak överallt. Smarta Natha vettdu.


Det finns något väldigt fint som jag vill visa er alla. Det är min morfars dödsannons. Den är den finaste fina.


Bilden på dödsannonsen är en bild som mormor har tagit uppe vid morfars smultronställe, sommarstugan Höjden ute på Räfsön i Nordingrå. Den blev så otroligt personlig med den här bilden. Det var verkligen ett ställe som morfar trivdes så oerhört på.


Jag finner inte de rätta orden för att skriva något fint. Morfar han var så mycket för mig. Allt på samma gång kan man väl säga. Jag önskar jag fått ha honom kvar i livet när jag äntligen kommit på vad jag vill göra med mitt liv, när jag någon gång skulle gift mig, när jag någon gång skaffat barn. Det är stunder som jag tänkt att "jag vill så gärna att mormor och morfar är i livet då". Som tur är så är hoppet inte ute än, mormor finns kvar hos oss och jag hoppas hon kommer vara det ett långt tag framöver.


Morfar var min bästa vän i regn och solsken.
Trivdes i Norrland bland stockar och sten.
På sommaren trivdes han bäst då han fick smaska på färska jordgubbar och grädde.
Och messmör på mackan han bredde.
En stark och envis kar´.
Ja det är beskrivningen på min morfar.



GODNATT !
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0