Måste livet gå vidare?

Nu är klockan en minut över tolv, en ny dag har börjat men även en ny månad. Vi har lämnat sköna maj bakom oss, som inte blev så mycket sköna maj för mig i alla fall. Igår var det en vecka sedan morfar gick bort. Det känns så konstigt, det känns verkligen som han kommer komma tillbaka. Kliva in genom dörren och säga:
Gick ni på den där?

För det var så min morfar var. Han var så skämtsam och härlig. Envis var han också, han gav sig inte i första taget, det vet nog min pappa mycket väl om. Jag älskar honom så innerligt att det gör ont i kroppen <3




Idag var det dags att jobba långpass, vilket är 12-21.15 . Visst är det länge? Det tycker jag i alla fall. Särskilt om det är så varmt som det är nu. Får komma ihåg att dricka ordentligt nu när det är såhär varmt annars klappar man ihop och det är ju inget vidare.

Imorrn är det dags och jobba igen, men fick visst jobba 8-17.45 istället för 12-20.30 . Hmmmmm. Va det bra eller dåligt? Jag vet faktiskt inte men jag är ju ordentligt morgontrött och speciellt när jag jobbade ett sånt hundpass idag. Men det reder sig.

Den årliga studentveckan är igång och massa studenter går på stan i sina fina vita mössor. Minns den tiden som det var igår, den bästa veckan i hela mitt liv. Jag har nog aldrig haft så kul under en vecka. Men i år innebär det bara massa mer jobb istället. Vi har öppet längre under dagarna förutom fredag-lördag då vi har öppet som vanligt. Så det blir och slita på två nattpass i veckan.

Efter mina nattpass och även ett kortpass på fredag så tror jag närmare bestämt att jag och Sofia gjorde upp att vi skulle ta en utgång på lördagen, vilket jag verkligen hoppas. Behöver nog det tror jag !

Dags att slumra in och sova sött !


GODNATT !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0