Goodbye virus

Virus, något både människor och datorer kan få. Det är lika jobbigt båda delarna, pain in the as. Jag vet inte vad jag ska välja: tur att inte jag fick något virus i min lilla kropp eller kunde jag inte fått ta smällen istället för min underbara dator?

Viruset försvann inte efter min egen omformatering, så jag var tvungen att tillkalla profesionell hjälp. Jag promenerade med min dator ner till Alina Systems på Kungsgatan. Jag hoppas verkligen att viruset är borta nu, för jag betalar inte 695 kr för att få tillbaka en sjuk dator.

Jag sitter nu hemma hos mina föräldrar och laddar ner ett virusprogram på ett USBminne som jag ska installera på min dator, så jag inte hinner få in virus om jag skulle hämta det själv från Internet utan virusskydd. Smart va? Jag måste tänka smart nu alltså, virusskanna varje fil som ska öppnas i datorn.

Jag räddade alla mina bilder i datorn i alla fall. Dem brände jag ner innan jag omformaterade datorn, och jag fick ett glädjande besked idag när jag rådfrågade teknikern om han trodde det var farligt att lägga över bilderna på datorn nu. Han gav ett lugnande svar: Virus sätter sig inte på bildfiler, virusskanna bara innan du lägger in dem.


SEX AND THE CITY
Change of subject. Nyss såg jag och syster på Sex And The City - filmen. Den var nog ännu bättre nu än när jag såg den första gången, kanske hade det något med att jag såg den med en kille jag dejtade just då och nu så var syrran vid min sida. Det är nog bara en film man måste se med en vän av kvinnligt kön.

En tår faller från min kind även denna gång när man får se Carrie så sårad av Big igen. Men alla kan väl strula till de? Visst var det inte Bigs första gång, men han älskar ju henne och vill inte göra något som förstör mellan dem. Vilken lovestory denna film är. Tänk om man levde i en sådan.

Tänk om kärlek alltid vore lätt, då skulle alla i vår värld vara lyckliga. Tyvärr är så inte fallet och det finns alldeles för många olyckliga människor därute. Men varför ska man sluta tvivla vid 21 års ålder? Jag fortsätter hoppas, för det finns människor i min närhet som får mig att göra det. En av dem är E, en trogen vän som visat att kärleken övervinner allt. Kärlek är så mycket. Kärlek är inte lätt, det har det heller inte varit för henne. Men hon har vågat, och att hon har gjort det får mig att våga hoppas att jag en dag kommer hitta någon som jag kommer kunna släppa nära och sluta vara så rädd att bli sårad.


Kärlek, vi vill alla ha den men är vi beredda att bli sårbara?



GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0