Nu verkar det vara över

Jag vet att jag inte bloggat på ett tag, närmare bestämt en hel vecka. Det har varit en vecka som varit som en bergochdalbana och jag är glad att den nu äntligen verkar vara slut och jag får gå av frisk och kry.

För en vecka sedan ( i fredags ) vaknade jag och mådde ypperligt bra, därför begav jag mig till stan för att hämta ut min iPhone som kommit samt att uträtta lite ärenden för att se om min kropp pallade att va ute och gå lite. Jag klarade turen alldeles utmärkt och därför bestämde jag mig för att åka iväg till min underbara pojkvän i Sthlm då tågbiljetten var betalad och klar sen en vecka tillbaka och jag hade en ledig helg att se fram emot innan jag skulle hem och jobba natt.

Jag kom upp till Daniel vid sex - halv sju tiden och vi åkte direkt hem till honom, gick och handlade och sen hem för att laga taco och mysa. När jag vaknade upp på lördagen kände jag mig en aning matt men fick i mig frukost och allt va bra tills jag skulle duscha, jag blev helt svimfärdig och var tvungen att avbryta för att sätta mig ner. Jag var helt skakis, matt och illamående och va tvungen att lägga mig ner ett tag för att orka ställa mig upp igen.

På söndagen var det samma sak och efter det så bestämde jag att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen för att kolla av om det var normalt att må såhär när man äter antibiotikan Kåvepenin. Sjuksköterskan jag pratade med kunde förklara illamåendet och att jag var matt, illamåendet var en bieffekt från Kåvepeninen och mattheten hade med att jag hade haft en infektion i kroppen. Men hon var riktigt fundersam över svimfärdigheten och att jag var skakis i kroppen, så hon rådde mig till att besöka närmaste akutmottagning.

Sagt och gjort, vi kollade upp vart St Görans ( närmaste sjukhuset ) låg och begav oss dit på direkten. Vi hade nog tur när vi kom dit för jag fick komma in rätt snabbt. Genomgick en undersökning som också innehöll ett EKG-test, kändes riktigt seriöst. De fann att jag var urtorkad och därför blev så svimfärdig. Eftersom jag fortfarande va matt så ringde jag jobbet för att meddela att jag skulle bli hemma även måndag. På måndagen kände jag mig inte alls fit for fight och fortfarande matt i kroppen. Så därför meddelade jag att jag även skulle bli hemma tisdag.

Det finns en grej som gjorde mig riktigt arg, ledsen och besviken. Jag vill inte prata om det här men ändå ta upp att det finns en sak som fortfarande gnager i mig. Jag hoppas att det löser sig när jag ska ta tag i det. Känns inte så roligt att få höra såna saker.

Igår började jag känna mig bättre på eftermiddagen så jag bestämde mig för att boka bussbiljett hem och åka tidigt imorse. Sagt och gjort jag åkte hem till Norrköping ( frisk och kry ) och möttes av mormor som hjälpte mig att handla hem till min tomma kyl.

Imorgon ska jag bege mig mot jobbet och lämna sjukintyg och prata med min chef lite. Efter det blir det lunch med Elin och sen kanske ut till mamma och pappa. I helgen jobbar jag ju så då blir det inga speciella saker att göra efter jobbet utan bara va.


PUSS & GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0