Underbara helg <3

Finns det något bättre än att umgås med familj och pojkvän?
Nej inte enligt mig!


I fredags efter jobbet kom Daniel med bussen och jag mötte upp honom. När vi gått ca 10 meter så började regnet ösa ner, ingen av oss hade jacka eller paraply så vi blev typ dyblöta. Vi stannade till på Konkurrenten för lite mat innan vi begav oss hem för en myskväll framför TVn. Äntligen var han här så jag kunde krama om honom och pussa på honom.

I går vaknade jag av att älsklingen låg och tittade på mig och han berättade att han inte kunnat sova på hela natten, stackaren som har svårt att sova. Han var rätt trött hela dagen. Vi började med att springa ner på Systembolaget för att köpa kvällens dricka och sen fixade vi ny mascara till mig och hämtade ut paketet med parfymen jag köpt via nätet. Sen va det bara att lämna av allt hemma för att sen bli upphämtade av min familj för att åka och spela minigolf innan vi skulle iväg på en överraskning för mamma och pappa ( de fick ett familjebiobesök av mig och syster i julklapp, vi har inte gått än men nu så ) och begav oss mot Filmstaden och filmen Sommaren med Göran. Den var en helt okej film, men det viktigaste av allt var att vi va tillsammans hela familjen plus Daniel.

Efter bion åkte vi med mamma, pappa och syster ut för lite grillat. Blev helgrillad fläskfilé med bakad potatis och mammas egnagjorda vitlökssmör. Alla blev proppmätta och ingen behövde gå hungrig från bordet. Jag och Daniel hade lite bråttom in till stan igen för att göra oss iordning för en utekväll med gänget ( Lagge, Simon, Ante, tjejerna ). Vi trodde vi var sena och tog taxi bort till Simon, men vi va tydligen först. Kvällen blev lyckad och jag och baby tog en taxi hem vid tvåtiden.

Idag har det varit en riktig mysdag. Vi har bara legat i sängen eller soffan och tittat på One Tree Hill. Det har varit en underbar dag som blev ett bra slut på den här underbara helgen. Det var skönt med ett sånt här avslut på veckan när man inte mått allt för bra.

Jag är glad att jag umgåtts med familjen i helgen eftersom jag genomgår en jobbig period just nu. Jag försöker rannsaka mig själv, hitta felet och ett sätt att åtgärda det. Jag blir ledsen varje gång jag tänker på det och jag önskar det fanns något som gjorde det bättre, men just nu finns det inte. Bita ihop är väl det enda jag kan göra. Livet är hårt och går inte alltid som man vill, det är tydligt det.

Hoppas att få gnistan tillbaka . . .



GODNATT KÄRA LÄSARE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0