Byggarbete pågår!

här på min blogg pågår ett litet byggarbete som ni ser. det är inte klart än utan är under ombyggnad.


Styvmorsviolen betyder något alldeles speciellt för mig, därför är den inte bara "ditsatt" på min header bara för att. Min morfar var norrlänning, han trivdes bäst uppe på Räfsön strax utanför Nordingrå och det ligger i landskapet Ångermanland som har landskapsblomman styvmorsviol. I stugan uppe i Norrland hade mormor och morfar massa träsniden med styvmorsvioler målade på dem.

Styvmorsviol för mig är morfar, det är morfar som välplacerats på min nya header.

En dag när jag vågar så ska jag tatuera in en styvmorsviol på foten, men än så länge så är jag så töntig. Men det måste kännas rätt. Det är en väldigt betydande symbol för mig.

Jag tänker på min morfar varje dag. Det är alltid något som får mig att tänka på honom. Det kan vara en låt, en händelse eller något som någon säger. Han lever kvar fast han inte finns här fysiskt. Jag älskar min morfar även om jag inte kan röra vid honom eller ge honom en puss på kinden. Jag är säker på att han ger mig en puss på kinden varje dag fast att jag inte märker det.


GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0