Lugnet på MAX

Jag jobbade natt natten som var och det var sååå lungt. Kändes som att det var en lugn eftermiddag innan middagsrusningen. Det kom in lite folk då och då men ingen kö någon gång. Lugnet på MAX infann sig igår och det kändes tråkigt, jag var laddad för kö, rusning, fyllerusch, you name it.

Jag hoppas att denna lördag har mer att bjuda på i fylleruschväg än igår. Jag vill stå där i grillen och svettas och stressa, det är mitt jobb jue. Tur att vi är ett så härligt gäng som jobbar, tjejligan säger jag bara.

Imorgon bjuder familjen mig på söndagmiddag. Skönt att inte behöva tänka på vad man ska äta när man vaknar imorrn utan någon kommer och hämtar mig här inne i stan och skjutsar in mig tills jag börjar jobba igen. Undra vad det blir för gott, det brukar ju alltid bli goda söndagmiddagar när mamma och pappa står för maten.

Dags att springa ner till Apoteket och köpa Ipren, de va visst nästan slut och det är såna tider då jag behöver dem för min speciella jobbiga månadstagliga magont.



PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0