Sängen väntar på mig

Kom hem från jobbet för en stund sen. Dags att duscha, diska och gå o lägga sig, roligt när man kommer hem vid tjugo i elva på kvällen ( NEJ! ). Men det är skönt när man vaknar på morgonen och inte har någon smutsig disk som väntar på en.

Imorgon väntar jobb: 11-16.45 . Sen blir det träning med underbara Fia. Sen tror jag nog att det bara blir en lugn kväll efter träningen för på torsdag så är jag ledig och ska städa, wihu! NOT!

En röst om Familjen Annorlunda som visas på TV4 på måndagar klockan 20
Såg en stund på Familjen Annorlunda igår, shit alltså. Jag har ju min åsikt om det hela. Jag tycker att det är alldeles för mycket barn när man har tio stycken. Sen kan man ju inte rå över om man skaffar sitt tredje och får trillingar, det kan ingen stå till svars för. Men att skaffa tio barn, hur tänker man? De erkänner ju själva att de inte har tid med att passa barnen, hur har de då tid för alla? Det har de ju inte. Barnen får  passa varandra, vilket innebär att barnen inte får vara barn som de ska, utan måste ta ansvar redan i ung ålder. Ett visst ansvar är bra men inte på det sättet de lägger ansvar på barnen. Man ska ha så många barn man har tid för och råd med.


Bild lånad från TV4.se

Sen finns det ju situationer som uppstår, så kallad dina/mina/våra barn då man blir sambo med en ny man/kvinna som har barn och en själv har barn samtidigt som det skaffas nya barn. Jag kan nog inte ha bara en åsikt om det hela, för ibland kan man påverka antalet barn genom att inte skaffa fler men är det redan många barn genom att båda har barn blir det svårt att ändra på det. Dock tycker jag att man ska tänka på barnens situation också, som jag tror att många föräldrar glömmer när de ger sig in i nya förhållanden.

Dags att ta sig en dusch och en liten kvällsmacka, är ju hungrig igen. Tar nog disken innan jobbet imorrn istället. Är så himla trött och behöver sömnen.


PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0