TRAINEE

Äntligen kan jag kalla mig själv trainee. Efter en mycket omtumlande dag med prov ( både praktiskt och teoretiskt ) fick jag och Anton beskedet att vi hade klarat provet och numera kan kalla oss trainees. Vi blev båda lite chockade tror jag, det blev ett låååångt prov och det var lite vilseledande.

Provet slutade vid 16 och personalmötet började vid 17. Det blev HurryHurryCurryCurry! RC erbjöd att låna ut sin bil till mig och jag mottog det glatt. Men kom inte ihåg att klockan va 16 och det betyder massa rusningstrafik i stan. Men jag skjutsade Anton hem och sen hem fort och byta om ( för jag hann inte duscha ) och på med mer smink. Kändes inte helt okej att inte duscha efter en sån dag men men, raggardusch fick det bli.

Mötet tog upp väldigt viktiga och bra saker. Jag tyckte det var viktigt att alla som arbetar på MAX ska känna till allt detta och ta viktiga saker på mer allvar. Annars kommer vi aldrig kunna bli bättre på alla nivåer. Efter mötet så begav sig jag, Anton, NathaG och Eva hem till mig för en drink innan vi skulle vidare till Black Horn för att äta personalmiddag. Vi kom lite sent, men fint folk kommer sent som man brukar säga.

Jag åt en sååå god middag, vildsvinsrygg med vinbärssky och rotsaker med rostad potatis och vitlökssmör. Det var ljuvligt gott, ångrade inte en sekund att jag inte tog plankstek. Det blev lite dricka på Black Horn också. Lite cider till maten, en shot för att fira att jag klarade uppkörningen till trainee och en drink för att smutta på något gott.

Efter Black Horn begav sig stora delar av personalstyrkan hem till mig för att fortsätta festa. Vi blev ett glatt gäng som spelade drick-lekar, pratade i massor och drack flitigt. Sista anhalten för kvällen blev PUBWASA och där blev det drag. Ångrar inte en sekund att jag hängde med, velade lite när vi skulle bege oss.

Idag har jag jobbat första gången i de "nya" kläderna:
skjorta med märkningen "Kökschef", grå mössa och mörka byxor.

Nu är det dags för en dusch, som jag inte gjort på två dygn nu och bädda rent i sängen, sen blir det ett avsnitt av GossipGirl och sen soooova! Morgondagen väntar med tvätt, disk, städning och jobb!



PUSS

Kommentarer
Postat av: Tina

Grattis får jag väl säga då!! =)

2009-02-06 @ 07:51:24
URL: http://tiinnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0