En vän

Vad är en vän?

Det finns olika definitioner på vad en vän är. Men en sak kan nog alla vara överens om, att en vän är någon man tycker om. Annars kan man nog inte kalla någon en vän. Man kan många gånger bli besviken över vad en vän gör och inte gör. Jag har många bevis på att vänskap kommer och går men också återuppstår. Ibland får man bara nog, bägaren rinner över.

Nu är det en sådan gång, då bägaren rinner över. Tänka sig att allt kan gå så fel och att man helt plötsligt känner att man skiter i vilket för det känns som "vännen" ifråga inte engagerar sig utan bara gör något tappert försök att fråga vad som är fel. Om nu den här personen tycker det är onödigt att vi inte pratar med varandra så kan väl denne lyfta luren och slå mitt telefonnummer.

Jag lägger min energi på sådant som inte gör mig besviken och ledsen. För det är det jag blir varje gång Du sviker. Ett svek är alltid ett svek. Ett svek känns olika för olika personer. Det känns som du blåst mig lite.

Men det är inte jag som sitter där själv sen. För jag vårdar de vänner som visar att de tycker om mig och vill träffa mig. Det är så onödigt med negativ energi och därför har jag valt att prioritera de vänner som ligger mig varmast om hjärtat och hör av sig till mig.

Är vår saga slut nu?

Det finns alltid en chans att vänskapen tas upp igen. Men just nu ser jag ingen vänskap mellan oss, och det kanske inte är så konstigt. Så många gånger jag fått höra att jag är arg och att du vill veta varför jag är arg. Jag är INTE ARG! Punkt slut.


Undertecknad Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0