Idrottsgalan

Det är förmodligen den enda gala jag följer varje år ordentligt. Även om jag nog inte håller med om alla vinnare igår. Underhållningen var på topp, bra musik och bra komiker. 2xGustafsson var ju riktigt grymma, kompletterade varandra mycket bra.

Jag säger bara Jonas Jacobsson, den stora vinnaren den här kvällen. Jag kan inte riktigt hålla med om att Charlotte Kalla var den värdig vinnaren till Jerringpriset. För mig var det Jonas Jacobsson som skulle ro hem det priset. Men han fick ju SvD Bragdmedalj/guld.

Kanske förstår jag inte vad det speciella är med Charlotte Kallas insats i Tour de Ski förra året. Kanske är det så att jag inte är så intresserad av längdskidåkning eller så kanske det har med att Jonas Jacobsson känns så nära på något sätt. Han är härifrån Norrköping och känns så jordnära. Hans vinster i Paralympics tycker jag gör honom till en värdig vinnare av Jerringpriset, därför röstade jag på honom igår.

Sen måste jag ju säga något om priset till Årets Tränare, visst Nanne Bergstrand ledde sitt Kalmar FF till ett SM-guld, men hallå Pia Sundhagen då? Hon ledde USA till ett OS-guld!!! Det är väl ännu bättre tycker jag, och hon hade inte liiiite press på sig. I min värld så var Pia Sundhagen vinnare av priset Årets Tränare.

Jag kommer inte ihåg vad killen hette som vann Sportspegelns pris, men han var en riktig värdig vinnare av det. Miste sina båda ben och ena armen när han blev överkörd av ett tåg. Ändå så kämpar han och simmar, han simmade i Paralympics som resulterade i två 4:e-platser. Imponerande!

Idrottsgalan förgyllde min kväll igår!

Tänk att få stå där inför allt folk och ta emot ett pris? Det skulle vara något va? Förbereda ett tacktal till alla i sin närhet. WOHO! Om jag fick välja så skulle jag velat ta emot priset som Årets Kvinnliga Idrottare för mina prestationer som vänsterback i damlandslaget och klubben LFC. Hahaha. Vilka drömmar va?


Jag skulle valt en klassisk klänning som denna om jag skulle gått på Idrottsgalan!


Kommentarer
Postat av: Liiisssaaa

MHMM, URSH för dom här dumma telefonerna !

och all dess service o skit, ge oss bara en ny när dom märker att det inte går o laga den efter 3 olika försök!



jag har en sony ericsson W800I tror jag att den heter, men jag minns faktiskt inte helt, en silvrig walkman iaf :)



hur går de med din telefon? :)

2009-01-21 @ 09:57:38
URL: http://ziingoalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0