Mätt i magen!

Nu är jag alldeles proppmätt. Har ätit pannbiff, potatismos, lingon och brunsås. Jag kan ju knappt röra mig, så mycket har jag ätit. Det är inte ofta jag gör det. Skönt att inte behöva stå och laga mat när man har en halvstökig lägenhet. Ska väl hemmåt och diska upp glasen från igår.




Nu är den här veckan slut och en ny ska påbörjas. Såhär kommer min vecka att se ut:

Måndag
Jobbar från 7.30 till 14. Sedan blir det hem och börja städa. Vid 18.30 ska jag förhoppningsvis gå på Danspasset på Friskis&Svettis ( alla 50 bokningsbara platserna var redan uppbokade, så vi får hänga på låset imorgon).

Tisdag
Ledig från jobbet. Jag har tvättid från 7 till 17. Ska gå på Aerobic Basic - passet vid 17.30, hoppas att man hänger med lite bättre den här gången. Sen får jag väl fördriva tiden med att läsa lite till traineeprovet.

Onsdag
Ledig från jobbet även idag. Ska åka till MAXI med mormor, så då blir det väl även en fika tillsammans på Lindahls innan vi går in och handlar. Ska träna vid 16, StyrkeMedel med härliga Peggy! Sen blir det nog även traineeplugg denna dag också.

Torsdag
Är min sista lediga dag innan jag går på min natthelg. Det ryktas om att det vankas MAXfest denna kväll. Vi får väl se hur det blir med det. Kommer inte slösa några pengar på att gå ut i alla fall, det har jag inte råd med. Någon träning? eller vila?

Fredag
Jag börjar jobba vid 20, innan dess kanske det blir träning?

Lördag
Börjar jobba vid 21. Kommer förmodligen bara vara hemma och ta det lugnt innan.

Söndag
Sista natten. Går på vid 17.30.



Vill ni ha tips på en riktig partyhöjare?
Införskaffa SingStar ABBA! Det är som smort för en förfest. Den höjer stämningen till max. Det känns som man kan varje låt, även fast jag som inte är uppväxt med ABBA, man får ändå känslan av att man är med i ABBAgenerationen.

Tänk dig att utmana din vän att sjunga Mamma Mia, Waterloo eller Take a chance on me! Detta är även en favorit till Blondinbella . Jag lovar att du inte blir besviken, om du inte är en riktig karaoke-hatare!





Dags att försöka få kontakt med mamma så jag kan få skjuts hem kanske? Börjar ju tidigt imorgon och vill gärna bädda rent i sängen innan jag går och lägger mig. Det är ju hur mysigt som helst.

Bilder från igår kommer så fort jag fått bilderna från SofiaKB !


PUSS

Kommentarer
Postat av: Therese

Vad gott det lät med pannbiff!

2009-01-20 @ 12:32:40
URL: http://mylifeinthai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0