Mitt 2008

JANUARI
Året började med att jag firade nyår med min morbrors dåvarande sambos barn. Trevligt då men det fick inget trevligt slut. Sofia var i alla fall med mig. God mat var det i alla fall.

I mitten av januari var jag på jobbintervju på MAX. Joakim (min nuvarande chef) höll i den och det kändes hur bra som helst. Men sen är jag så dålig på att känna av läget på en jobbintervju så jag gick och våndades hemma för att jag skulle få ett NEJ TACK! Men jag låg på lite och ringde och kollade, till slut fick jag beskedet "När kan du börja?". WIHU jag hade i alla fall lyckats få en halvtidstjänst.


FEBRUARI
I början av månaden började jag jobba på MAX. Lyckades dock bli sjuk under min utbildning och det var inte kul kan jag säga. Ville ju ge ett gott intryck. Men till slut fick jag min utbildning, sen har det gått som på räls. Jag kom in i det väldigt fort och har lärt mig massa.


MARS
I mars åkte jag upp till Stockholm med min syster för att shoppa loss. Vi stannade över en natt på Zinkendamms Vandrarhem. Vi hade verkligen en mysig WeekEnd i Sthlm tillsammans. Vi gick till och med på bio. Jag tror det blir en repris någon gång under 2009.

APRIL
Den här månaden präglades av att pappa skulle fylla 50 den 15:e April. Vi skulle åka iväg till Egypten hela familjen. En underbar resa, ett underbart land. Jag har nog aldrig sett pappa så glad (lite full va han nog med). Kom ner på hans födelsedag och beställde bord på en härlig strandrestaurang. Veckan var toppen!

   

Elin hörde av sig innan resan till Egypten och ville ses, jag var tveksam. Vi har ju en del bakom oss som gör ont inombords. Efter resan visste jag vad jag skulle svara. Jag var beredd på att träffa henne.

MAJ
Den svarta månaden som fick hela året att förbli svart. Morfar insjuknade i början av maj. Han låg inne två veckor innan han dog. Det svåraste på hela året har varit att accepterat att han inte finns mer. Saknaden är stor. All luft gick ur mig, jag har aldrig varit med om något jobbigare någonsin.



Därför blev inte personalfesten 4 dagar efter morfars död så lyckad för min del. Jag försökte men det gick inte.

Innan morfar blev sjuk så hann jag träffa Elin och jag är otroligt glad att jag bestämde mig för att träffa henne. Så rätt det kändes efter så lång tid. Hon kom att bli min allra bästa och närmaste vän det här året. Det är som förut fast tusen gånger bättre. Hon är en älskad vän!


JUNI
Nästa svåra grej: Morfars begravning. Otroligt jobbigt. Tårarna tog aldrig slut. Det gjorde allt för ont i hjärtat. Finaste begravningen någonsin, jag kommer aldrig glömma något av den.

Något jag ångrar lite är att jag åkte iväg till Öland samma dag för att fira midsommar. Jag hade så kul som jag kunde, tack tjejer! Men helst hade jag nog velat vara med min familj, vilket jag insåg efteråt.

Syster fyllde ju 16 också och hon var pirrig inför att börja gymnasiet till hösten.



I slutet av månaden fick jag gå till chefen och be om att få hans ord på att jag skulle bli fast i augusti, jag hade hittat min drömlägenhet ( både planlösningen och läget ). Han skrev mig som fast från och med sista juni och jag var glad.


JULI
Vi åkte upp till Norrland och spenderade i alla fall några dagar däruppe innan jag var tvungen att vända hem igen för att jobba. Det kändes riktigt skönt att komma upp till morfars smultronställe. Det är ett fridfullt ställe på jorden.

 


AUGUSTI
Mamma fyllde 45 och hon och pappa hade planerat en storslagen 95årsfest ( mamma 45 + pappa 50 ). Den gick av stapeln och den blev väldigt lyckad. Jag och Nicoline hade varit på fotofabriken och tagit en serie bilder för att välja ut en förstoring och rama in den. Mamma och pappa blev väldigt nöjda.


SEPTEMBER
Jag fick tillgång till min lägenhet i mitten av september. Jag började måla om stället till mina färger, det jag behöll var rummets fina beige/ljusbruna tapet. Korridorshallen fick två chokladbruna fondväggar medan köket blev vitt. Jag fick hjälp med flytten och kunde börja bo där så fort som möjligt. Jag var supernöjd.


OKTOBER
Min första födelsedag utan morfar, tomt. Men det gick ganska smärtfritt. På min riktiga dag kom mamma, pappa, syster, mormor och Elin till min lägenhet och jag bjöd på fika. Det var mysigt men lite trångt, men det gjorde inte så mycket.

Inflyttningsfesten för MAXare gick av stapeln! LYCKAT!

 


NOVEMBER
Den här månaden är nog den av alla jag "pluggat" mest. Jag satte igång ordentligt med läsningen inför traineeprovet. Jag ska avancera på MAX. Vi får se hur det blir. Kommer säkert gå jättebra.


DECEMBER
Julen stod för dörren och jag inlöpte julgardiner till köket och pyntade fint med tomtar. Det var nog den här månaden jag varit mest sjuk någonsin. Åkte på den ena influensan efter den andra.

Jag fick reda på att i början av januari ska mitt traineeprov bli av, jag blev lite nervös.

Julen blev ganska smärtfri, visst kändes det att det fattades någon, men alla tog det väldigt bra. Jag fick mest paket ( fattar inte varför ? ) och alla blev nöjda med julaftonen tror jag.

Jag blev också sjuk över nyår och kunde inte jobba som var planerat. Nyåret spenderades sjuk med sjuka Sofia hemma hos mig med mat och film. Vi såg fyrverkerierna från mitt fönster och stod med "tutor" vid tolvslaget.




Jag tackar för mig för detta 2008 och öppnar dörren till 2009 som redan knackat på dörren . . .


     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0