STÄDNING är A och O

Jag var väldigt seg idag. Jag skulle ha dammat, dammsugit och torkat golv. Men det blev bara att plocka undan och damma. Fick undan alla julsaker i alla fall. Nu är de vanliga gardinerna upp igen. Känns riktigt skönt.

Jag gick och tänkte på en sak medan jag dammade lägenheten. Alla människor städar på olika sätt, olika många gånger i veckan/månaden/halvåret/året, alla har olika åsikter om vad storstädning är etc. Jag har ju min egna åsikt om det hela.

Jag försöker städa minst en gång i veckan och då är det dammning, dammsugning och varannan vecka torkar jag golven. Det tycker jag är en okej städning, eller? Då känns lägenheten nästan fräsch hela tiden. Kanske att jag får dammsuga någon gång mer i veckan.

Är inte det värsta när man kommer hem till någon och det aldrig är dammsuget eller rent? Vissa märker man att de inte städar ofta och andra har skinande rent jämt. Jag tror att jag är något mellanting.


Imorgon kommer V hit. Inga förväntningar. Men ska bli kul att träffa honom igen. Vi får se vad den här helgen har att bjuda på. Jobba blir det iaf lördag och söndag, men dag då.

Hade Elin på besök här förut. Bjöd på mat, lax med babyspenat och parmesanost i ugnen och till det färsk pasta.
MUMS!



PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0