SHOPPING

den tionde juni har bjudit på en massa massa shopping!

Jag och syster började redan vid åtta imorse, då gick vi för förturen på MQrean som de hade för medlemmarna. Jag hittade en massa kan man säga. En vit fin längre stickad väst, en partyjacka med volanger i svart, en kort jeansväst, en jeanskjol med lite volang och så två färgglada halsdukar/scarves.

Efter det var klockan nio och det var dags för mig och syster att äta frukost på Lindahls. Jag tog en räksmörgås med varm choklad och sis tog en grillad ciabatta med kycklingröra, shit vad god den va (den måste jag ta någon gång). Efter det var det dags att fortsätta gå på stan.

JC var först ut och såklart hittade jag min älskade svarta korta kavaj som jag letat efter så länge, men i fel storlek. De var snälla att ringa ut till IngelstaShopping och de hade den i min storlek (såklart va de också snälla att lägga undan den). Men hittade ett jättefint gult linne med knytning därbak som jag köpte. Sis hittade ett par snygga svarta chinos som hon har lånat pengar till.

Vi gick vidare och sen mötte vi upp LisaBollman som ringde mig tidigare än vad vi sagt (vilken lycka!). Hon hängde med oss ut till IngelstaShopping för att just shoppa. Kavajen satt som smort på mig och lyckan var total. Gick in på MQ härute också och fann skinnjackan som jag provade inne i stan (men förgäves fanns den inte i mindre storlek än 36 och den va för stor, tro det eller ej) och här fanns storlek 34, den passade och va sååå snygg. Ett kap sa syrran och jag slog till.

Utöver det jag nämnt inhandlade jag facklådor att lägga post och pennor i, de ska sitta fasthakade på en skena som skruvas upp på väggen (det kommer bli sååå bra), från Indiska. Ett par sandaler med kilklack från Ecco fyndade jag också. Till sist blev det ett par nya solbrillor från Guldfynd.

Hela dagen har gått ut på shopping (och att äta gott). Avslutades med en väldigt mysig fika med min älskade vän Elin.

Jag tror jag har haft på mig spenderarbyxorna idag va?


PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0