En ledig onsdag

Idag är jag ledig - och det är onsdag.


Som jag skrev inatt så ska jag träffa Sofia idag, ska bli sååå roligt att träffa henne. Vi har nog mycket att ta igen i varandras liv. Ska bli kul att träffa henne igen och att få se hennes lägenhet. Tänka sig att det blev flytt av till slut, och till en egen lägenhet. No more mamma/pappa-vecka, eller va säger du Fidiluttan?

Nu är det bäst att jag sätter lite fart. Ska göra mig iordning och sen ta och slänga ihop lite mat som jag ska käka innan Sofia hör av sig. Jag ska laga en av mina favoriter, det bästa är att det är gott och går snabbt.

Pasta med tonfisk och purjolök ( för två personer )
1 burk tonfisk
1 purjolök
1½-2dl matlagningsgrädde
1-2 vitlöksklyftor
Valfri pasta för två personer

Koka pastan, medan den kokar så skivar du purjolöken och förbereder vitlöksklyftorna. När pastan är klar häller du av den och tillbaka i kastrullen igen. Ställer tillbaka den på plattan, med svag värme. Sedan häller du i tonfisken och purjolöken och blandar runt samtidigt som du häller i matlagningsgrädde. Låt det sjuda upp innan du tillsätter pressade vitlöksklyftor. Voilá! Färdigt att smaska i sig!

Sådär nu fick ni ett middagstips också.


Ha en bra dag, för det ska jag ha!


KRAM


Kommentarer
Postat av: Kregert

Mamma-pappa veckorna finns inte alls längre! Nu är de bara Fia vekocr som gäller! Ja vi hade ju endel att ta igen, men nu ska de inte gå lika långt mellan gångerna hoppas jag ;) PUSS

2009-09-04 @ 22:34:24
URL: http://sofiakb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0