Helg i Norrköping

Jag anläde till Norrköping i torsdagskväll, åkte direkt efter jobbet vid fem-sextiden. Det blev bara en slappkväll med familjen framför tvn. På fredagen hade jag planer redan innan jag kom ner: 1. Träffa Elin&Emilia  2. Klipp&färgtid  3. Träffa Sofia  . Allt detta gjorde jag under dagen.

Klockan 10
mötte jag och systeryster upp Elin och Emilia på KappAhl, där Elin stod och spanade in babykläder från deras nya kollektion till Emilia och det blev ingen billig historia men vad sa mamma Elin? Jo: Det är hon värd :) Efter det gick vi en kort stund på stan innan vi satte oss på Fräcka Fröken och tog oss lite fika, där blev vi kvar tills jag hade klipptid klockan 14. HEJDÅ sa vi och jag kramade om dom båda. Satte mig i frisörstolen på Barberarn i hopp om att något skulle göras åt mina slitna hårtoppar och min hemska utväxt. Det blev dock ingen billig historia men nöjd det blev jag. Sofia gjorde en liten surprise och klev in hos min frisör precis när jag var klar och skulle betala, GLÄDJE! Jag blev riktigt glad att återse min bästa vän, det var faktiskt vääääldigt länge sen vi sågs. Innan jag flyttade tror jag närmare bestämt. Vi satte oss och åt på Paus, sallad blev det såklart. Där satt vi och pratade en lång lång stund innan vi fick ett ryck och åkte iväg till Ingelsta Shopping för fönstershopping. Men vi insåg ganska snart att fönstershopping inte va vår grej så vi åkte hem till Sofia och tittade på Postkodsmiljonären där en snubbe vann en halv miljon. Sen var jag tvungen att hämta NicoPico på jobbet och Daniel vid bussen <3

Lördagen ägnade jag mig åt min kära bil, även om det var pappa som gjorde mest så var jag med och lärde mig tvätta bil. Det var dock inget bra tvätta-bil-väder, usch va kallt det var. Var verkligen skönt att komma in i värmen efter det och ta en varm dusch. Kvällen spenderades tillsammans med familjen och min familj (DANIEL), riktigt skön kväll med en massa godis.

I morse skjutsade jag mitt hjärta till bussen, 7.10 gick den från stan. Tanken va ju att han skulle åkt till Gävle på fotboll men det blev inte av för de var för få som anmält sig så eftersom han ville se både fotboll och hockey idag så tog han bussen hem tidigt i alla fall för att få se det. Nu är han lite lycklig i alla fall, då AIK har gått upp i Elitserien. Han är och firar det och kommer hem senare ikväll/natt, hoppas bara han inte väcker mig.

Imorgon är det jobb igen, nu räknar jag dagarna på det där stället. SNART tillbaka i Kista :)



GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0