Påskafton

Jaha, nu är det ca 20 minuter kvar av den här påskaftonen. Jag jobbade i princip hela dagen och det var sååå skönt att komma hem till sin älskling och laga lite god mat och bara mysa.

Jag förstår inte, vart tar de svenska högtiderna vägen? Hur mycket bilar var det inte på IKEA mitt emot idag? Hur många som helst, vilket resulterade i ganska många gäster för oss. Visst det är bra, men vad händer med en högtid som funnits i urminnes tider? Jag vill fira påsk, jul, midsommar, nyår men jag får nästan alltid jobba på dessa högtider. Det känns tråkigt när vi inte håller på våra traditioner, utan måste ha matställen och affärer öppna under de dagar som man förr var ledig på. Vad är det som händer?

Vi fick ett påskägg av Daniels pappa och en jättefin påskblomma av Daniels mamma, påskblomman satt i en sån fin kruka. TACK!

Dags att släcka lampan och bege sig till drömmarnas land tror jag. Imorgon blir det jobb igen, hoppas dagen går fort. Jag vill nämligen att det ska bli måndag och att mamma och pappa kommer.


GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0