Ung&Bortskämd

Igår och idag har jag kollat ikapp på serien Ung&Bortskämd som fått mycket uppståndelse i media. Jag kände att jag var bara tvungen att se det.

Alltså fatta vad en del av dom där snorungarna har för världsbild. De har inga drömmar eller visioner som är i närheten av realistiskt. Jag skäms när jag ser att en del av dom är i min ålder och beter sig sådär, vad har dom för föräldrar som inte ställer några krav på sina barn? Det är såna människor man inte tycker om när dom försöker skaffa jobb, sådana bortskämda snorungar som inte är tacksamma för något. Det är vidrigt.

Mina föräldrar påpekar jämt att jag är bortskämd, men jag hjälpte minsann till med saker hemma och städade mitt rum. Det enda jag har frågat om hjälp om är oftast att få hjälp att sätta upp tavlor, möbler och sådana saker. Jag är glad över att jag inte fått allt serverat och jag är glad att jag fått lära mig att tjäna mina egna pengar som jag själv tog initiativ till när jag redan var 13-14 år.

Jag tycker det är pinsamt att det finns sådana föräldrar i Sverige, de gör sina barn en björntjänst.


Det var min åsikt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0