En ledig & snorig dag

Min näsa rinner och mitt huvud känns uppblåst, men trots detta tänkte jag mig att jag strax ska sätta igång med städningen jag hade tänkt att sysselsätta mig med idag.

När jag tittar ut genom fönstret så upptäcker jag att alla träd och buskar är väldigt fina med vit snö och frost. Riktigt mysigt. Underbart med riktig vinter, det var några år sedan nu. Jag tar gärna på mig lite mer kläder och är ute när det är sånt här underbart väder.

Helgen blev tillslut väldigt lyckad, efter mycket om och men så kom Rahma till Sthlm och festade med mig och Friday. Det blev ett kärt gammalt återseende för oss Korridors-tjejer. Det får vi verkligen göra om. Har tyvärr inte min kamerasladd så jag kan visa den fina bilden på oss tjejer, men får väl ta det vid ett senare tillfälle.

På söndagen hjälpte jag Friday med storhandling på IKEA, hon har nämligen äntligen fått en egen lya här i Sthlm. Så vi gick på IKEA hela söndagseftermiddagen&kvällen, såklart åt vi ju en portion "mellan"-köttbullar. OCH vi fick in allting i min lilla söta bil. Friday köpte ju ändå ett matbord, två stolar, badrumshylla och massa annat. Jag var glad att vi fick in de platta och långa paketen i bilen. En HIGH FIVE gjordes när vi lyckats få in allting.

Nu sitter jag bara och väntar på att det ska bli fredag så jag får lön, så jag kan betala alla räkningar som ska betalas och se om det blir några pengar över till shopping. Har nämligen hittat en del nytt på GINA som jag vill ha, men inte provat än för att jag inte vill bli fäst om jag inte har pengar.

Nu ska jag sätta fart på den här dagen.



PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0