Nya tag?

Jag har beskrivit livet som en bergochdalbana tidigare och kommer fortsätta att göra det.

Det gäller bara att topparna och dalarna inte är så höga och låga, att inte förvänta sig för mycket utav livet. Det är svårt och något jag alltid försökt att jobba på men inte så lätt alltid. Det gäller att plana ut bergochdalbanan lite så det inte är så många "stup" och "loopar" i livet.

Jag ska försöka se det positiva i mitt liv, vad jag har. Ta bort fokus på det negativa, det jag inte har.

Livet är inte lätt att leva men man kan underlätta lite för sig, inte ha så höga krav på sig som gör livet surt. Eftersom jag alltid varit sådan som satt upp väldigt höga krav på sig själv så vet jag precis vad jag pratar om. Under min gymnasietid pressade jag mig själv väldigt många gånger, fick verkligen kämpa för mina betyg. Satte oftast upp ett ouppnåligt mål, det vill säga att mitt mål var ett högre betyg än vad som var möjligt för mina förutsättningar. Jag har nämligen inte något speciellt läshuvud men är det något som intresserar mig mycket så visar det sig i resultatet väldigt väl. Det är bara att inse att jag är mer praktiskt lagd.

Om en månad går jag på två veckor semester, det ska bli underbart. Innan dess så har det varit midsommarhelg och min syster har fyllt hela 18 år. Tänk att lilla NicoPico har blivit stor och snart myndig, dessutom får hon gå ut på krogen (SHIT!). Jag och Daniel firar ett år om lite mer än två veckor. Jag hoppas att den här sommaren blir minst lika underbar som förra sommaren.


POSITIVA TANKAR!

POSITIVA KRAMAR!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är GLAD POSITIV SOCIAL ROLIG TREVLIG och har LIVET framför Dig så se positivt och njut av livet.Kram Kram och tack för igår / mamma

2010-06-14 @ 16:59:31
Postat av: Kregert

Lilla älsklingen min <3 Sommaren kommer bli kanon! :) Livet kommer bli kanon! Du ÄR helt KANON!



Snart ses vi, då jävlar ;)

Puss puss

2010-06-16 @ 08:47:50
URL: http://sofiakb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0